HATAR MORGON!

by

Jag måste erkänna att jag är en av alla dem som gillar att somna, men hatar att vakna! Iallfall när hjärnan jävlas… Det är ju löjligt! Ställer man ingen klocka vaknar man 20 minuter efter den vanliga ”klocktiden” och då är man helt utvilad… Men inte fan går det att lita på kroppen att den ska vaka, så man ställer ett larm som gör att man vaknar dödstrött!

Extra jobbigt har jag det nu under en period när jag går på min stenhårda diet! Då får man heller inte energi kicken från frukosten på morgonen.

Så när jag går upp på morgonen börjar jag dagen med en 100mg koffein tablett. Det är motsvarande 3st redbull men helt utan kalorier. Tabletterna finns på Apoteket och kostar inte alls mycket. Därefter borstar jag tänderna och tvättar ansiktet.. Sen är egentligen morgonproceduren klar, vilket är lite tråkigt! Jag vill ju ändå mysa till det och göra goda smoothies, toast bröd och fräsha pålägg och en morgontidning (läs ett magasin på en iPad).

ÅÅÅH! en iPad vid ett väldukat frukostbord.. Jag tror jag dör av njutning!

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

