Minihund…

by

Jag är faktiskt bitter över minihundsfenomenet…

Kenza, Lindas lya, Stina-lee, Blixman och massa andra stora bloggare har en liten vovve (typ Chihuahua eller liknande). Skulle dessa hundar ha egna bloggar, hade de nog varit mer besökta än de flesta personbloggarna..

Anledningen till att jag är bitter är inte att jag stör mig på hundarna eller att de har hundarna. Utan jag stör mig på att jag inte vill ha någon hund själv. För det vore juh bra för bloggen…😉

Nejdå! De som vill blogga om sina hundar får gärna göra det! Men Blixtman är lite väl besatt av sin hund och sina cupcakes ^^

Mitt bidrag till minihunds diskussionen! Inte min hund men har varit lite hundvakt idag🙂

Italiensk Vinthund

11 svar to “Minihund…”

  1. Sofia Says:

    sv; haha ja jag tänkte att de vart en liten dum fråga:P men man kan ju kalla sig för fotograf sen är man typ amatör så jag fick bara lov å kolla;) härligt med eget företag:D

  2. Bantarbritta Says:

    Tack så mycket!🙂

    Jag stör mig över minihundsfenomenet, men mer av det faktum att så många skaffar en liten hund utan att förstå att det är en HUND. Lika mycket hund som en s:t bernhard, bara det att den är i litet format.
    Dessa minihundar behandlas mer som små dockor/bebisar än som hundar… :S Och det kan ge dem personlighetsstörningar eftersom de inte får utlopp för sina naturliga behov. Bläh.😉

    Men du kan få låna min hund som blogghund, hon är dock ingen liten hund av dvärgras utan en stoooor vovve!😀

  3. Sofia Says:

    sv; ja de kan jag förstå! det är ju inte en dans på rosor alltid att ha ett eget företag! men sen kommer de dagar då de är bättre:) sen måste ju det vara roligt att fota hela dagarna:) de skulle jag inte tacka nej till:D

  4. Sofia Says:

    sv; ja å de e ju nice:D fast man måste kanske variera sig lite;) att göra samma sak hela tiden blir tråkigt i längden..

    vilken dålig jämförelse:P en golvläggare åker ju runt till andra personer å lägger golv, inte hemma hos sig själv:P men visst man hade ju bytt golv ofta om man vare de;)

  5. Sofia Says:

    sv; haha ne fast vem vet, (svartjobb)😉 fast de e sant de du säger:)

  6. Sofia Says:

    sv; hehe, de vet ju inte jag;) känner inte dig så;P men visst du verka tänka vettigt😉

  7. Anonym Says:

    Jag tror ändå att du är bög.. Oerhört feminim. Oerhört

  8. Johannes Schander Says:

    Anonym: Du får tro precis vad du vill🙂 Sålänge jag tänder på tjejer så är jag nöjd😉 Inte för att jag skulle ha nått emot att vara bög. Jag är nog en av de som lättast skulle komma ur garderoben just för de som är negativa mot bögar tror redan att jag är det ^^

    De som brukar vara negativa är ”loosers” ”bönner” ”raggare” och annat ”skräp” i samhället*

    *Det jag skriver har inget med fakta att göra utan det är min uppfattning av ämnet.

  9. annaviktoria Says:

    Oh titta -en grishundshöna. Inte illa ^^

  10. isabelle Says:

    hej vet att det här står ut från resten av kommentarerna men vet du möjligen vilken uppfödare hunden på kortet kommer ifrån?
    och håller helt och hållet med bantarbritta.. dom är inte dockor dom är fan jobbigare att uppfostra än stora hundar haha

  11. Eva Blixman Says:

    Snälla du… stava gärna mitt namn rätt nästa gång du skriver om mej. Ser så illa ut nu!

    Sen har du nog inte förstått att en hund är en FAMILJEMEDLEM!
    Precis lika viktig som du och jag. ;o)

    /Eva

Kommentera

