06.23

by

Nu blev det såhär sent igen innan jag kom isäng! Det är helt Annas fel.. :P 

Jag fick för mig att vi skulle köra ett litet ryck och packa upp allt i köket, så vi gjorde det. Jag kopplade även in hemmabioanläggningen och spikade fast alla kablar i listerna. Anna sa nog 40ggr att hon älskar mig för att jag gjorde det. 

Vårt hem börjar se vettigt ut nu faktiskt🙂 Snart blir det lite bilder på det med. Tänkte ta en på vardagsrummet idag när vi hade tänt 16 ljus och satt och tittade på film, men efter filmen så han Anna med att blåsa ut alla innan jag han ta några bilder.

Så jag gjorde en lista istället för en bild i protest🙂

Matvanor:
Bästa maträtt? Idag känner jag att en kycklingsallad är det bästa. En rätt som för övrigt är väääldigt bra om man vill gå ner.
Bästa dryck? Vatten! Med eller utan bubblor beror på vilken dag ni frågar. Kaffe är med en favorit.
Hat dryck och maträtt? Cola och pizza… Hatar dem för att de är så goda och så fruktansvärt dåliga för kroppen!

Bästa alkoholdryck? Dricker mest öl eller skumpa, vilket är rätt konstigt, men favoriten är Whiskey. 
Använder du smör på smörgås?
Helst inte, men det händer
Smågodis eller? Färdiga påsar? Godis?
Äter jag godis så är det max en Daim eller Twix. Så färdiga påsar stämmer väl mest in.
Favoritglass?
 Twister! Men har inte ätit en på över 1,5år

Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad?
 1000-4000kr i månaden skulle jag gissa på.
Har du mer skor än kläder? Nej
Favoritplagg? Skönt slitna Jeans, eller bara ett par kallsonger. Naket är bäst😉
Hatplagg? Polo!! Usch för hockeytränarmode.

Arbete, utbildning:

Jobbar eller pluggar du?
Jobbar lite nu och då🙂 Funderar på att plugga, en kommer nog aldrig göra det!
Vad vill du bli? Äldre! Men i jobbväg så vill jag väl bara bli mer erfaren och mer erkänd.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning?
Utan tvekan! Jag älskar det. Det känns verkligen som jag hittat rätt yrke.
Är lönen viktigast?
Nästan, det finns nog inget jag gör med en kamera utan att jag känner att jag tjänar något på det. Så TFP är inget jag kör speciellt mycket… Det som är viktigast för mig är ändå i slutänden att kunden blir nöjd!

Boende:
Lägenhet eller hus?
Lägenhet som just nu är kaos eftersom vi inte packat upp allt än, att bo i lådor är spännande.
Framtidsplaner med boende? En Stor lyxvåning i någon storstad. Varför stanna i Sverige?!
Litet eller jätte stort? Jättestort! Allt under 100kvm är ett gästrum! Nejdå, men när jag ska köpa lgh så ska den antingen vara sjukt central och väldigt fräsch eller på över 100kvm och med bra planlösning.
Drömboende? En etage lgh på Manhattan vore inte fel! Men även en 200kvm lagerlokal skulle vara riktigt trevligt! Letar för fullt efter något som kan göra mig nöjd!
Landet eller mitt i stan? Mitt i stan.
Mysigt eller sterilt? Sterilt.

Lite allt möjligt:
Har du barn?
Nej, men det kommer nog.
Är otrohet okej? Nej. Jag har dock en liten teori till det hela som jag ska dela med mig av någon dag.
Älskar du någon? Ja, men kan inte nämna vem just nu ^^
Betyder familjen mycket för dig? Massor!
Är du lojal? Försöker vara, men i affärer så är det svårt ibland. Som vän är jag utan tvekan det!
Tycker du om att dricka dig full? Lätt berusad är trevligt, men gillar inte att vara full/packad. 
Hemmafest eller? Gå ut på krogen fest?? Krogen! Jag är största ”KrogHoran” på länge🙂

6 svar to “06.23”

  1. Whistler Says:

    Sedan när skulle pizza och cola vara skadligt? >_<

  2. chrille Says:

    pizza å cola is the shit när man e bakis!;)

  3. Mamma Says:

    Ett hett tips som dina grannar hade uppskattat om du vetat innan…

    Sätt fast kablarna med smältlim… kul, enkelt och tyst…

    puss och kram

  4. Björn Enghed Says:

    Är du sugen på en tavla eller väggmålning i er nya lya så är det bara att höra av sig Johannes, det vet du!😉

  5. Johannes Schander Says:

    Björn: Humm… Anna gnäller konstant om tavlor. Får ta en diskussion med henne🙂 En väggmålning är coolt, men det är typ strukturtapet här och en rätt sunkig lgh vi nog inte kommer bo i allt för länge. Så en tavla vore nog mer lämpligt.

Kommentera

