00.17 Tankar om reklam

by

Ni som har följt min blogg en stund har säkerligen förstått att jag har en liten förälskelse i bra reklam! 

Jag jobbar en hel del med just reklam och jag beundrar de som lyckas med de riktigt bra reklamerna.

Nu har jag hittat en ny ”älskling” och håller ni inte med?

 
Sjung i duschen med Hafa – Tenoren

 

Sjung i duschen med Hafa- Bandet
 

Men reklam kan även vara mindre bra, speciellt när producenten från tv-bolaget har dålig koll på ordningen av reklamfilmerna. Skärpning!! Innan idag såg jag en hyfsad reklam om hur utskrifterna av receptbelagda antidepressiva läkemedel har ökat massor och om hur självmordsfrekvensen har ökat drastiskt under den senaste tiden, en tragisk och faktiskt rätt gripande reklamfilm. Direkt efter den kommer CDON med sin 5 sekunders reklam och de enda som sägs i filmen är ”köp nya spelet KILLZONE 2 på cdon” och så visar dem upp omslaget till spelet. CDONs reklam var glad och sprallig och med ett budskap som kanske inte var så passande direkt efter den gripande reklamen om självmord… Vad vet jag?

Etiketter: , , , , ,

8 svar to “00.17 Tankar om reklam”

  1. Lisette Says:

    men sen egentligen…vart ska dom sätta en sådan reklam med antidepressiva medel och självmord någonstans i reklampelaren? Skulle man sätta den reklamen med Friends och tex Rädda barnen, då skulle det bara bli depp reklam. Tror ingen strävar efter det.🙂

  2. ida Says:

    Du har ju alltid haft reklam🙂 i alla fall sen jag träffade dig på DH🙂

  3. Whistler Says:

    ICAs reklamer med den lilla såpan om Stig & CO är ju också bra. Minns när man satt på LAN-partyn för många år sedan och försökte få ihop alla så man kunde kolla på dem på rad. Det är en klassiker som fortfarande körs om jag inte fattat fel. Inte hunnit kolla så mycket på nya TVn än.

  4. Maria Says:

    Tackar som frågar🙂 Jotack, det är bara bra med mig. Försöker lära mig min roll i vår musikal, umgås med vänner och varvar det med alldeles för lite sömn ;P
    Hur är det själv, mr fotograf? Har så svårt att förstå att du faktiskt är vuxen du också!😉

  5. Andreas Says:

    Faan, vi somo ganska nyligan renoverat badrummet. Nu blir jag ju sugen igen ; )

  6. becca Says:

    Nä. klipper å fixar lite hemma nu när jag är ”mellan 2 jobb”😛

  7. Anonym Says:

    glöm inte dina ”mamma läs inte” – inlägg xD

  8. MALIN Says:

    Den va bra🙂 men inte äcklig just för att det är en komedi – hehe. Vet inte riktigt vad du gillar för filmer. Men jag som tjej tycket som sagt den är bra ;P ha en fin dag ..

Kommentera

