00.55

by

Äntligen har jag fått till det här med skrivaren. Nu kan jag iallfall sova gott intt🙂

och ang inlägget!

Jag låg och tittade på Hv71 – Frölunda tidigare ikväll när matchen spelades. När jag nästan somnar så ser jag att Johan Davidsson skymtar förbi på en tv kamera. Han spelade inte ikväll på grund av en skada och det är ju tråkigt! Men anledningen till att jag känner igen honom och ingen annan i laget är att jag har fotograferat Johan Davidsson i studio🙂

Jag är inget sportfan på något sätt, jag har faktiskt väldigt dålig koll på idrott och sport… Jag gjorde en rätt skön sak ute på krogen för snart ett år sedan…

Jag vimmlar runt med kameran i högsta hugg på Karlssons när jag blir stoppad av en kille som sitter vid ett drinkbord. Han säger till mig att ”Jag och grabbarna skulle uppskatta om du inte tar några bilder på oss ikväll” och jag säger ”Självklart” som jag alltid säger när någon inte vill vara med.

Sen reser en annan kille från samma bord upp och skriker ut, ”Det är ju klart vi ska va med!” Men den första killen övertalar mig att strunta i den andres uttalande.

Så jag riktar mig mot sälskapet och frågar om de vill vara med eller inte och passar även på att ställa frågan ”Vilka är ni då? Är ni ute med företaget?” Killarna småskrattar lite och den som först tilltalat mig säger ”Njea.. Vi typ spelar hockey.. I HV71”

Det kunde blivit en lätt pinsamm situation… (om man hade haft de genarna i sig!) Men jag pratar på och löser det hela genom att berätta att jag inte är ett fan, utan att jag har bott största delen av mitt liv i Gävle och att jag även spelat för Brynäs knattelag så att vi borde faktist vara fiender😛 Det hela slutade i massa härliga party danser så som fiska fisken, plocka äplen och borra hål i isen för att man ska pimpla… Om ni inte förstår vad jag pratar om så titta på stampa med leroy

Stampa med Leroy

Nu förtiden så har jag lärt mig att känna igen gänget när de är ute och festar. Bra är väl de eftersom att man springer in i dem nästan varje helg på Sliver känns det som🙂

 

Och hur passande av mig är det inte att skriva om hv nu i slutspelstider🙂 Grattis till vinsten idag! Och hoppas ni vinner hela skiten!  (det blir så grymma fester när hv vinner sm! ^^ )

react-copy

 

Det är inte heller varje dag man får fotografera omslag.. Kul är det🙂 Men kvalliten är inte lysande, den helvetes scannern som tog 4 timmar på sig att installeras var ju inte ens bra!😦

lite fler bilder inne i tidningen,

react-3react-2

Etiketter: , , , , , , , , , , ,

2 svar to “00.55”

  1. Whistler Says:

    Jag gick Nijmegenmarschen med Leroy 2003. Störtskön kille som alltid har massa dumma påhitt. Hmm, lite som dig! ^^

  2. Linette Says:

    Typiskt dig att berätta en sån sak. De flesta hade väl skämts öronen av sig för en sån miss.. Tack för att du bjuder på dig själv🙂

    Toppenblogg!!!

Kommentera

