03.28

by

Jag måste berätta om en lite rolig sak som hände igår (lördag natt) när vi hade efterfest…

Klockan började väl närma sig halv 6 på morgonen och jag skulle köra hem en kille som bodde en mil utanför staden.

När vi kommer fram till hans villa så tänkte jag och några till gå in och kolla hur han bodde, samt hämta lite mer att dricka till bilen. När vi kommer in så säger en av killarna ”Du fredde, frugan ringde. Kan jag låna din mobil för att ringa tillbaka”

Så Fredrik ger honom mobilen och så fort han gör det så rycker 2 killar tag i honom och bär in honom i  vardagsrummet där det står en bubbelpol! Han blev lite våt måste jag säga ^^

img_0062

När vi står som bäst och skrattar över det så får vi idéeen att vi ska ut i limmon så Fredrik kan slänga sig över tjejerna och blöta ner även dem.

Och då tänkter han själv, ”Varför inte hoppa i en gång till så jag är lite extra blöt?”  Så han hoppar i en gång till och då passar vi på att ta några bilder. (iPhones kamera gillar icke mörker)

img_0063img_0064

När vi sen kommer ut i bilen så krälar han in med sina plaskvåta kläder och blöder ner dem lite. När jag sen rullar iväg för att släppa av nästa kille så frågar Fredrik, ”Har du min telefon? Du måste ju ha min telefon” Jag säger, ”Nej det har jag inte, det ringde i den innan så jag svarade och lämnade över till dig när du stod och torkade dig”

Så han kollar i sin ficka och japp… Jag gav den till honom efter att han badade första gången och innan andra gången! Vilken miss! Vi hade varit smarta och tagit ifrån honom mobilen innan han blev ikastad men när han får för sig att för en andra gång hoppa i så har han kvar den i fickan! Den var stendöd när han plockade upp den ur fickan.

Men det är nog först nu vi kommer till det riktigt jobbiga… Jo för lilla Fredrik hade en iPhone!!!! Och det är ju riktigt illa att förstöra en sådan😦 Jag blev nästan lite ledsen…

Sen idag när jag och Anna var och handlade på Ica Maxi så stötte vi på just Fredde vid yougurten.. Jag kunde inte göra annat än att skratta åt honom.. Han såg bakis men glad ut, så vi frågade honom hur det gick med hans mobil, om den startade igen när den torkat. Och han sa att han hade stoppat i laddaren och då hade den hoppat igång igen!

Så nu har ni lärt er något! En iPhone är oförstörbar! Den kan bara tappas bort. Så ni som har en, håll fast vid den. Bättre att bada med den än att lämna den på bryggan😉

Etiketter: , ,

Ett svar to “03.28”

  1. _max_ Says:

    Tyvärr är dom inte det😦 mitt ex lyckades i sömnen välta omkull ett glas vatten på natduksbordet och hennes var -totalt- stendöd morgonen därefter. hon lämnade in den till telia men efter typ 2 veckor (ja telia är vell världens snabbaste…nehe?) så fick hon beskedet att den var död och det inte gick på nån garanti. så det blev självklart en ny iphone, för vem kan leva utan en?

    //_max_

Kommentera

