19.50 Perfekt!

by

De senaste veckorna har det varit mycket snack om att köpa bil i min blogg. Anna och jag är ju lite veliga personer båda två, men något vi både var säkra på är att en cab vore fint.

Så jag såg till att Karl (Mammas, killes, bror.. Med andra ord, en vän till mig) tog ut sin bil för våren.

84009_1212936577jpg

En bild från förra sommaren då jag och Emma var ute och åkte

Efter vår provkörning av hans Honda S2000 som jag även körde någon gång i somras så var vi säkra, en sådan måste vi ha!

Jag och Anna har tittat mycket på En bmw Z3 eller liknande men den var väldigt dyr i försäkringen. Samma med Miata Mx-5 som skulle kosta 32000kr om året på mig.. För en bil som bara kostar 125000kr? Sinnes!

Så in på blocket och titta runt lite.. Och även på kolla upp försäkringar och vi hittade riktigt bra alternativ på försäkring.

Och vad hittar vi?! I Habo?!

Runes bil i Habo hade en helt ny Honda S2000 inne och både jag och Anna impulsmänniskor även om vi är veliga.

Så efter lite diskussioner med säljaren så fick vi ner priset lite och att det ingick ett års försäkring via Hondas eget bolag! Vi tjatade mycket på att det ”bara” var en 08 och ingen 09.. Även om det inte skiljer ett dugg mellan modellerna.

Vi kunde inte göra annat än att slå till! Så nu har vi lämnat Annas lilla Audi A3 i Habo och fått skjuts tillbaka till stan.

Vi skrev alla papper på den så vi äger den, men de måste registrera den först och även göra första servicen/förberedelserna på den innan den lämnar hallen.

Får sitta och dregla över bilderna sålänge🙂

3584253642jpg

3558683685jpg3550160366jpg

Vet inte hur länge annonsen finns kvar på blocket men här är annonsen iallfall: Honda S2000 Cab 240 hk -08

Etiketter: , , , , , , , ,

5 svar to “19.50 Perfekt!”

  1. M A D E B Y M E - FOTO Says:

    De var det jävligaste!!!!😀 Fan vad roligt!

    Själv så ska jag köpa mig ett värdefullt exemplar av Nissan 200sx s13 targa 1 av 200st i världen🙂

  2. Björn Enghed Says:

    Nemen, man får gratulera så ENORMT mycket! Ni får hälsa på snart!🙂

  3. caroline dahlén Says:

    måste bara kommentera din grymt fräna header!😀

  4. Andreas Says:

    fyfan vad fräsh!😀

  5. Andreas Says:

    Johan… Du måste vara gjord utav pengar🙂
    blir AVIS på dej alltså

Kommentera

