04.11 Arga klubben…

by

Ibland händer det att jag inte har samma åsikter om saker och ting som folk… Men ibland blir det löjligt ^^ Här har vi ett moln av ord från en kommentarskonversation mellan två anonyma läsare och Anna. Skulle jag inte veta bättre så skulle jag tro att personerna är blinda på båda ögonen vid det här laget så som de klöser på varandra ^^

Vill ni kunna läsa den lite lättare så kan ni gå till inlägget de diskuterar om som finns här —> Lääänk ^^

OBS! 2478 ord.. Inte lite det och allt över vad jag tycker om Susan Boyle!

susan-boyle

madde säger: 13, april 2009 kl 15:15 redigera ja varför säger endel vänner till de som söker att de är bra?vill de att de ska skämma ut sig eller är bara många i världen tondöva? M A D E B Y M E – FOTO säger: 13, april 2009 kl 16:18 redigera Fy fan vad lättklädda tjejer kan dra folk till bloggen, helt sjukt! igår typ 490 unika besökare, idag nu 507 unika, enbart för jag har bilder på lättklätt, haha lena säger: 13, april 2009 kl 18:51 redigera Eller så är det så att man med stigande ålder och därmed mängd vett i huvudet inser att livet inte bara är yta och fusk utan faktiskt substans och ren talang. Man ska aldrig bedöma en boks innehåll efter dess omslag. Anonym säger: 13, april 2009 kl 19:49 redigera Vilket gym tränar du på ? Nathalie. säger: 13, april 2009 kl 20:29 redigera Hallå! Kul att se dig i lördags, sorry att jag inte ställde upp på bild haha.. Johannes Schander säger: 14, april 2009 kl 00:46 redigera Anonym: Atlantis Spa! Och det är såå bra Anonym säger: 15, april 2009 kl 21:08 redigera Vad hon ska på tv att göra? Det är ingen modelltävling hon tävlar i om du inte har förstått det. Din ytlighet är riktigt osmaklig. Din självgodhet är ännu värre, och i ärlighetens namn är du inte “all that”. Även om du tror det själv. Har läst igenom ett par av dina inlägg, och din stavning och språkbruk är ju inte helt bra, så frågan bli ju va fan du gör på internet/varför du har en blog? Stina säger: 15, april 2009 kl 21:46 redigera Kan inte hjälpa men jag håller nog med Johannes. Man lägger upp maten fint och dekorerar, smaken är ju densamma ändå men upplevelsen blir bättre. Om kvinnan i klippet fixar till sig lite, gör det bästa av vad hon har så kommer hon kunna erbjuda en bättre upplevelse. Anonym säger: 15, april 2009 kl 22:07 redigera Stina om det är din seriösa uppfattning så tycker jag verkligen synd om dig. Kan tippa du inte är långt över 20 år. Hoppas din uppfattning ändras med åren. Susan har dessutom en lättare hjärnskada vilket kanske förklarar en del. Men kul att ni har roligt på någon annans bekostnad. Hennes talang överträffar ju förmodligen både din och Johannes med hästlängder. Komma från en småstad och dissa folk i en talangtävling. “Erbjuda en bättre upplevelse” tillåt mig att le. AnnaViktoria säger: 16, april 2009 kl 00:16 redigera Uppenbarligen kan kvinnan sjunga – det är ingen som ifrågasätter det. Men inlägget handlar ju inte heller om att hon är dålig, konstig eller ens ful – utan helt enkelt om att hon inte är “tv-material”. För ärligt talat – vad vill folk betala för att se? vad säljer bäst, en 47-årig kvinna i beige klänning med pudel-lockar, eller en ung, het Britney Spears i ett tajt rött lackfodral? Och varför skulle man inte kunna dissa någon i en tävling om man kommer från en “småstad”? (vad är jönköping nu igen, 6:e störst i sverige? får jag gissa på att anonym kommer från “hufudstaden”?!). Har man mindre rätt till sina åsikter om man inte bor i en världsmetropol? har man upplevt mindre och sett mindre för att man har sin bostad i en “småstad”? Småsint tänkande i must say… (oj, nu blandade jag in lite engelska också – får man göra det om man inte bor i ett engelskspråkigt land? ) Att “anonym” tycker att hon ska bli “ursäktad” för att hon har en lättare hjärnskada säger mer om Anonym än om Johannes som skrev inlägget. Där kan vi prata om särbehandling och att döma folk utan att veta. Jag har jobbat en hel del med utvecklingsstörda vuxna och människor med både lättare och grövre hjärnskador, och jag kan lova dig att majoriteten av de jag känner och har jobbat med hellre vill bli behandlade som vem som helst, i synnerhet dem med “lättare” skador – de vill inte bli särbehandlade och “ursäktade” utifrån vad andra människor TROR om dem. Vem är du att automatiskt nedvärdera henne utifrån hennes skada och anta att hon inte är “riktigt 100″? Jag brukar inte replikera kommentarer här, men i vissa fall går det inte att låta bli. Frågan är vart Johannes språkbruk och stavning kommer in i bilden? och det faktum att Anonym tror att Johannes tror att han är “all that” – (vilket jag faktiskt kan lova att han ÄR ) vad har det med saken att göra? Vi lever i en ytlig värld, J har ett yrke som ÄR fruktansvärt ytligt och människorna överlag ÄR ytliga – varför låtsas om nått annat? Peace out ^^ Anonym säger: 16, april 2009 kl 00:37 redigera AnnaViktoria: Precis den härskartekniken som du argumenterar med kan du vända på och sätta det på tv-material vs utseende så har du exakt samma argumentation där. Folk betalar väl lika mycket för sin tv-licens, oavsett om det är snygga eller fula personer i rutan. Men vad har hennes utseende att göra med hennes talang menar du? Du snackar om att jag nedervärderar henne och ursäktar henne för hennes skada — det är ju tvärtom, jag står ju upp för henne. Varför behöver man be om ursäkt för hur man ser ut? Det är ju jag som ifrågarsätter ER för hon enligt er inte är värdig sin tid på tv pga sitt utseende (dvs. långt ifrån idealet som ni mäter efter). Att hon har en hjärnskada förklarar bara VARFÖR hon ser ut som hon gör. Jag har aldrig sagt att hon är “ursäktad”. Jag tycker inte ens hon BEHÖVER en anledning till att bli ursäktad, hennes röst är ju helt sjukt bra. Här framgår det mer och mer att du inte verkar förstått någonting av vad jag har skrivit och kommenterat. Sen kommer du med din PK bullshit och ska läxa upp mig för du minsann har jobbat med hjärnskadade. Så nobelt av dig. Om det är någon som har nedervärderat någon här så är det väl Johannes och Stina? Det var ju just det jag reagerade på. Kan du inte läsa eller? Johannes stavning och språkbruk är en liknelse. Om man inte är tillräckligt snygg så bör man inte vara med i tv — om man inte skriver bättre än Johannes så bör man inte blogga. Lågt, jag vet, men det är bara för belysa hur korkat hans och Stinas (och ditt om jag förstått dig rätt?) arguementation är. Till sist; Om man fotar slitzbrudar eller halvtacky white trash slödder på en motorhuv så förstår jag att du menar att fotografera är ett ytligt jobb. Alla fotografer tar dock inte sådana bilder. Men bara för man har ett ytligt jobb så behöver man inte vara sexistisk, eller hur? Skillnad på jobb och ens personlighet. God natt. (Peace Out). Stina säger: 16, april 2009 kl 17:51 redigera I en “perfekt” värld betyder utseende inte nåt men varför är det fel att lägga ner omsorg på sitt utseende? Jag återkommer till min liknelse med maten. När jag lyxar till det och går ut och äter vill jag få hela paketet. Fint upplägg, fina färger, fin dukning. Om jag sätter mig och ska njuta av bra musik på tv vill jag ha hela paketet även där. Jag vill ha nån som gjort det lilla extra för mig. Jag menar inte att hon ska plastikoperera sig eller sluta sjunga. Jag vill bara att hon ska bry sig om mig, att hon ska göra sig fin. Jag vill ha show, glitter, fina kläder och härlig musik. Det gör mig inte sexistisk för jag vill ha det från både män och kvinnor. Läser du mer här i bloggen så ser du snart att sexistisk är det sista den här grabben är. Man ska ta hand om sig själv vare sig man är man eller kvinna. Det gör mig glad att få det där lilla extra. Vi har så mycket vardag ändå. Jag älskar mina vänner för deras insida. Det är det viktigaste men ibland vill jag bjuda mig själv på lite mer. Sen har jag inte lagt nån åldersvärdering här utan kollar gärna på en sexig Kylie som ju faktiskt är över 40 ^^ Jag hoppas nån bjussar Susan på lite hjälp att göra det bästa av vad hon har och ger henne rätt låtar så kommer hon leva gott på sin musik i väääldigt många år framöver. ps, anonym… jag har fyllt 40… Anonym säger: 16, april 2009 kl 20:08 redigera Stina: Skulle uppskatta om du slutar försöker lägga ord i min mun eller så misstolkar du mig med flit. Jag har aldrig sagt att man inte får bry sig om sitt utseende eller hur? Jag tränar själv och är mån om mitt eget utseende och är lite lagom fåfäng. Det finns inte bara två alternativ (sexism vs inte bry sig alls), men det är ju en skillnad att bry sig om sitt utseende och vilken genetiskt lott man fått. Allting är inte svart eller vitt. Jag tror säkert Susan bryr sig om hur hon ser ut också men hon har inte samma förutsättningar. Är det så svårt att förstå? Och vem är Du att döma henne, hur vet du att hon inte bryr sig om sitt utseende? Hon kanske gillar tjusiga klänningar, skor och gillar att pynta sig. Det som är fint för henne kanske inte är fint för dig. Men igen, ni dömer henner efter ett mycket mycket sjukt ideal. Skulle vilja se hur du som är 40+ ser ut och se om det är så himla mycket bättre. Är ju lätt att sitta hemma i sin soffa i helgen och döma andra. Lever du själv upp till det idealet du dömer andra efter? Är du själv en Size + modell som Kylie och alla andra kändisar som du läser om? Och snälla, jämför henne inte med Kylie. Såg du dom bilderna på Kylie i Aftonbladet eller om det var Expressen för bara någon dag sen? På bara ett halvår så har Kylie gjort ingrepp i ansiktet så hon ser 10 år yngre ut. Hela pannan och kinderna är helt botoxad. Det kanske tar bort rynkorna NU men risken finns ju att man slutar som Linda Rosing. I runda slängar hade hon lagt ner 500000 kr (en HALV MILJON) på sitt pretty face. Är det inte det helt absurt och sinnesjukt? Hade alla haft de pengarna så hade väl alla haft en PT, egen kock osv. Men det är tyvärr inte verkligheten för oss vanliga dödliga. Kylie är 40 år. Om du väljer ut 100 kvinnor i samma ålder slumpmässigt på stan så får du se om folk liknar mer på Kylie eller Susan. Välkommen till verkligheten. Anonym säger: 16, april 2009 kl 20:10 redigera *Size 0. AnnaViktoria säger: 17, april 2009 kl 00:31 redigera Anonym: Det är ingen av oss här som sagt något om att hon är mindre värd som människa, inte kan sjunga osv. Vi säger helt enkelt bara att vi tycker hon är ful. Om det gör mig till en dålig människa att jag tycker det finns fula människor här i världen så gör inte det mig så himla mycket. Jag kommer aldrig tycka att alla är snygga, jag kommer aldrig kunna se “något vackert i alla” (det finns faktiskt människor som både är fula, elaka och onda. Så det så ^^). Och jodå, jag är en ganska ytlig människa – PÅ YTAN. På riktigt så är jag faktiskt ganska vettig och trevlig och till och med riktigt sympatisk ibland…. även fast jag vågar stå för att jag tycker nån är ful. Peace out. (ps. jag har inte ens fyllt 25 ) Anonym säger: 17, april 2009 kl 15:16 redigera Efter kikat på din blogg kan jag bara konstatera att du och Johannes verkar passa varandra som handen i handsken. Skönt att du själv tycker att du tycker du är vettig och trevlig och sympatisk. Lite självgodhet är aldrig fel. Det vet ju Johannes allt om (läs på ankdammen). Vad är det för modigt med att våga säga att man tycker någon är ful? Wow liksom. Kan väl jag med säga, dock inte det diskussionen handlar om. Läs om istället om du ska vara inne försvara din man. Mest nyfiken på vad 40+:aren har att säga dock. Förlovad 2 ggr och är en bit under 25? Starkt jobbat. Jag är imponerad. Du ger intrycket av att vara en djup och smart person Trevlig helg. smultris säger: 17, april 2009 kl 18:47 redigera Vilken jäkla diskussion… Anonym, du är snabb på att trycka ner folket som inte är utav samma åsikt som dig… Är det ok då? “Förlovad 2 ggr och är en bit under 25? Starkt jobbat. Jag är imponerad. Du ger intrycket av att vara en djup och smart person” Moget skrivet och inte alls dömmande, nej du är snäppet bättre som människa än de övriga som säger vad dom tycker och står för det istället för att bara tänka det och sedan bete sig skenheligt. Anonym, ja… bara det säger ju allt… smultris säger: 17, april 2009 kl 18:49 redigera och för att rätta mig själv så stavas dömande med ett m… så slapp du klaga på min stavning också. Anonym säger: 17, april 2009 kl 18:59 redigera Hahaha Oj oj oj. Akta så du inte kokar över nu Smultris. Låt oss som vill diskutera göra det istället så kan du återgå till “sömn och slappande”. Hur tror du AnnaViktoria känner sig för jag kommer med en fördömande åsikt om hur hon är när jag inte känner henne? Well, fråga Susan hur hon känner sig. De två meningarna var menade som en provokation (det funkade ju tydligen på en utomstående till och med). Inte så kul att bli dömd. Och vad fan spelar det för roll om du vet vad jag heter i förnamn? Det är väl helt ointressant för diskussionen eller? Att jag vet detta om dig: 32 år gammal flicka sambo poet fotograf egen företagare tatuerad morgontrött impulsiv ångestfylld ålderskris Säger mig inte ett skit om dig och det ger mig ingenting heller med massa klichéfyllda adjektiv som är utvattnade och låter som en kontaktannons. Anonym säger: 17, april 2009 kl 19:03 redigera Johannes stavar förmodligen lika bra som mig, jag är ingen Horace Engdahl. Det är inte Johannes heller. Jag har redan kommenterat att det var en liknelse. Om du hade läst alla inlägg så hade du fördmodligen fått med dig det? Självklart får Johannes ha en blogg och skriva hur mycket han vill utan han ska behöva bli dissad pga sitt innehåll eller språket, trots han inte är den bästa författaren i världen. Samtidigt som Susan ska få sjunga och uppträda hur mycket hon vill trots hon inte ser ut som Kylie. Hoppas du hängde med andra gången. smultris säger: 17, april 2009 kl 22:44 redigera Aouch så upphetsad man kan bli då, men din raggningsteknik känns lite -94… Bättre kan du. By the way, jag frågade Susan men hon svarade att hon inte läser den här bloggen så hon bryr sig inte. Anonym säger: 18, april 2009 kl 02:18 redigera Don’t flatter yourself, Smultris. AnnaViktoria säger: 18, april 2009 kl 03:26 redigera Oj oj oj… upprörda känslor och lusläsning av min blogg – ska jag bli smickrad Jag lämnar diskussionen till er, vända och vrida på ord kan man göra i all evighet och jag tror att vi alla har bättre saker för oss, egentligen!? tjipp.

Etiketter: , ,

3 svar to “04.11 Arga klubben…”

  1. Lena Says:

    Du kan ju inte klaga över att du inte får kommentarer i alla fall ^^

  2. Johannes Schander Says:

    Lena: Verkligen inte ^^ Den tråden är väl kommenterad.. Överhuvudtaget så ska jag väl inte klaga.. Får rätt bra med kommentarer faktiskt🙂

  3. 21.30 SÅJA! « Fotografen Johannes Schander | www.schandermedia.se | info@schandermedia.se | Studio i Jönköping Says:

    […] 3. De hotfulla kommentarerna! […]

Kommentera

