02.13 Pepsi vs Mjölk

by

För några veckor sedan så slutade jag och Anna helt dricka mjölk och gick över till något helt annat. Nu dricker vi Pepsi Max hela tiden🙂

Pepsi Max har så många fördelar över Mjölk så de finns inte!

  • Pepsi Max är godare till Pizza
  • Pepsi Max är billigare än Mjölk
  • Pepsi Max går (typ) inte ut ur datum!
  • Pepsi Max har 0,00 (!!) kcal Precis som att dricka vatten!
  • Pepsi Max är typ inget, förutom 0,005% Natrium per 100ml
  • Pepsi Max flaskor går att fylla med vatten och ta med till stranden

Jag känner att det här lätt kan gå till överdrift, men jag tycker iallfall väldigt mycket om Pepsi Max. Ska jag vara lite ärlig så är det egentligen Light Cola jag gillar, för efter 3 liter Pepsi Max på en dag så smakar det bara kemiskt, men då byter man till Coca Cola Zero eller nått så smakar det bra igen🙂

Dax att panta? Nejdå, det blir lika mycket igen på några dagar ^^

pepsi

Etiketter: , , , , , ,

6 svar to “02.13 Pepsi vs Mjölk”

  1. Fru Evelina Says:

    hahaha! det där låter som mig för ett par månader sen, pepis max var mitt beroende!!

  2. Jre Says:

    Tänk på att koffein, försämrar cellernas känslighet för insulin.
    Så konsumerar du stora mängder kaffe och pepsi max / dag
    så kanske du får i dig lite väl mycke koffein.

    Försämrad insulinkänslighet, med sämre glykogeninlagring, minskad muskeltillväxt och ökat kroppsfett som följd..

    • Johannes Schander Says:

      Jre: Nu blev jag lite rädd faktiskt. Jag vill inte ha ökat kroppsfett och jag dricker stora mängder både Pepsi och kaffe om dagen. Kanske borde sluta med det… Hur pass mycket påverkar det? Är det bara små skillnader eller gör det faktiskt skillnad?

  3. Fru Evelina Says:

    haha nä jag tror inte det går över för er!! är man fast så är man!
    jag slutade på grund av graviditetshormoner som sa till mig att det inte var gott längre? helt konstigt… så förr eller senare blir jag nog fast igen, om inte när mitt gamla jag är tillbaka😀

  4. Jre Says:

    Finns studier på detta.

    MacKenzie T, Comi R, Sluss P, Keisari R, Manwar S, Kim J, Larson R, Baron JA. Metabolic and hormonal effects of caffeine:

    ”This study provides evidence that daily caffeine intake reduces insulin sensitivity; the effect persists for at least a week and is evident up to 12 hours after administration.”

    Livsmedelsverket rekommenderar gravida att begränsa sin konsumtionen till maximalt 300 mg koffein per dag..

    Nu är du ju varken kvinna eller gravid men du kanske kan ha detta som någon form av riktmärke…🙂

  5. AnnaViktoria Says:

    Fast jag dricker ju massa mjölk OXÅ… så det så ^^

Kommentera

