21.10 Annas behandling

by

Jag tänkte på det i torsdags kväll/natt när jag stod på krogen och pratade med en av mina bloggläsare, jag har verkligen svårt att skriva ett inlägg som inte börjar med ”idag har Anna och jag” ”Jag och Anna gjorde det” ”Tog med Anna på det” Eller liknande. Vi lever så nära varandra och vi gör ju allt ihop så det blir svårt/omöjligt att skriva annat. Så nu ska jag skriva ett inlägg bara om Anna och vad hon har haft för sig idag!

Idag har lilla Anna nämligen gjort sig själv lite extra snygg!

Hon har varit på Hudoteket och fyllt i sina läppar lite. Det har bekymmrat länge att hennes läppar har varit så små, men icke längre!

Hittar ni inte till Hudoteket här i Jönköping så finns kartor och vägbeskrivning på deras hemsida men det ligger mitt på stan så det är icke svårt att hitta. Deras lokaler är helt otroliga. Du går in i en liten port på markplan som känns som vilken lägenhetstrappuppgång som helst och fortsätter två våningar upp för att kliva in i en butik som ser precis ut som en lägenhet. Öppenspis, kristallkronor och högt i tak, jag vill bo där!

hudoketek_rgbSjälva behandligen går relativt fort, mellan 20 och 60 minuter beroende på hur mycket arbete han ska lägga ner. Det finns nämligen lite olika sätt att göra det på, de olika valen styr kostnaden och också slutresultatet.

Vill du bara få större läppar så går det fort, kostar runt 1500kr, men vill du har få mer än stora läppar, en snygg mun helt enkelt så krävs mer tid och då kostar det lite mer som Rodrigo Cacéres (läkaren) sa.

anna_behandling51

När man kommer dit så börjar man med att läsa igenom lite info och fylla i lite uppgifter, sen tar assistenten en ”före-bild”. När läkaren sen k0mmer in börjar de diskutera hur hon ville ha det och han förklarade hur allt fungerade. Anna är spruträdd så lite jobbigt tyckte hon att det var.. När första nålen gick in i hennes läpp så var jag lite för upptagen med att ta bilder ^^ Men efter det så höll jag hennes hand.

Rodrigo fortsatte sen att fylla ut och fixa till lite här och där, vi var där i en timme men han arbetade nog inte mer än 20 minuter, om ens det. Han var duktig så smärtan gick över fort, och vi fick skratta lite åt henen istället🙂 Nu är hon en söt liten anka!

anna_behandling11Det finns tydligen lite olika medel att spruta i läpparna med, hennes är fyllda med Juvaderm. Så funderar du nu på läppförstoring?

Det går ur kroppen natruligt på 6-12 månader så kör på! Gör det som en kul grej, den största risken är väl att du blir fast i det😉 Och om ni går dit på en konsultation så får ni hälsa från mig! Undra om inte jag själv borde gå dit och fixa nått.. Han gör ju lite allt möjligt, botox i pannan kanske?

anna_behandling7

anna_ostrastorgatan

Lite bilder från behandligen,

Etiketter: , , , , , , , ,

8 svar to “21.10 Annas behandling”

  1. Out of sight… « AnnaViktoria Says:

    […] Älskling var självklart med igår och hade kameran i högsta hugg. Lite roligt att ha det så pass “väldokumenterat”, plus att han var sötast och höll mig i handen när det gjorde som mest ont. Läs hans lite mer utförliga inlägg om det hääär. […]

  2. Nicole! Says:

    Att hon vågar!
    Sticka nålar i läpparna verkar värre en ett blodprov om man säger så ><.

  3. Sarah Says:

    vårat samtal ju (hoppas jag iaf ) kul att bli omnämnd på ett litet hörn i din fina blogg i så fall🙂 ja vet att mitt löfte om mer kommentarer inte varit det bästa men det kommer😉

  4. Matilda Says:

    VARNING!! Jag fick knölar som fortfarande är kvar efter 2 år efter att Rostock spruta in juvederm i mina läppar. Dom försvinner aldrig!!!!

  5. Matilda Says:

    Haha, Rodrigo ska de stå!!

  6. Angelica Says:

    Googlade lite på ”Juvederm läppar” och fick fram din blogg. Du har gjort fillers va? Jag har tänkt flera månader på detta och ska göra mina läppar på lördag. Längtar!

  7. Johanna Says:

    Hittade den här bloggen av en slump och det tackar vi för! Har försökt hitta information om läppförstoring hela dagen, hittade även en annan bra sida http://www.plastikoperationer.net/, rekommenderas starkt! På deras forum fanns det många som hade skrivit o jag fick läsa om andras erfarenheter. Tycker att det är jätteviktigt att man tar del av andras erfarenheter, speciellt när det kommer till plastikkirurgi, tack för en bra blogg, den va hjälpsam🙂

Kommentera

