02.58 Dagens fest!

by

Vi lyckades dra ihop en liten tur på stan idag iallfall🙂 Vi var alla rätt slitna efter dagen, men hallå?! Sova kan man göra senare i livet🙂  Så vi samlade oss, damerna beställde in en flaska vin medans grabbarna tog varsin alkoholfri öl.

Alkoholfri öl har blivit våran nya trend. Vi är ett gång grabbar som av olika anledningar inte vill dricka alkohol men ändå hänga med i festen.

Jag t.ex vill inte dricka alkohol för att jag har insett att jag lite saknar gränser när jag dricker. Jag dricker oftast (läst alltid) lite för mycket när det är fest. Jag faller lätt för grupptrycket och finns det inget grupptryck så skapar jag ett åt de andra och så följer jag själv med i det… Visst, jag blir aldrig taskig och jag skadar aldrig någon. Det som händer är att jag tycker allt är roligt, jag blir känslokall och många sociala gränser försvinner. Jag blir som alla andra som dricker med andra ord, dryg, jobbig och för mycket.

Det finns många misstag man gör på fyllan som man ångrar, och varför ska man ångra saker? Det är väl onödigt, jag hatar att ångra saker iallfall. Så nu har jag bestämt mig för att köra alkoholfri öl/vin/cider samt massa vatten med drinkpinnar på krogen.

Det som är så bra med alkoholfri öl är att man dras med i stämningen så bra, det är sjukt stor plasebo effekt och det känns som att man dricker och festar, fast utan alla negativa sidor så som den faktiska fyllan. Tokbra! Du får köra hem, du kan föra dig socialt bland folk och du kan utan problem prata ner en fyll kille på krogen som inte gillade att du röstade moderat i förra valet…

Nackdelarna med alkoholfri öl? Folk på krogen behandlar din som om du vore full. Man står nykter i baren och beställer men blir behandlad som en full idiot.

Jag har jobbat en hel del inom krogbranchen och är van att bli behandlad på ett visst sätt, inte att få förtur, men att alla är grada och alla är trevliga. Då blir kontrasten enorm när man kommer till en annan stad så som Halmsad. Bartenderna ser och hör att man shoar och stimmar. De ser en med en ”drink” (vatten med drinkpinne) och de antar att man är ytterligare en full idiot. USCH! Att stå i baren och att verkligen känna att tjejen/killen inte har ett dugg lust att vara trevlig. Visst, det finns undantag, men som oftast är det såhär .

Men skit i det! För alla kroggäster är på toppenhumör ändå🙂

Idag så körde jag och Stefan ett race på krogen. Vi hittade på massa roliga saker och flummade runt. Hälften tyckte säkert att vi var konstiga, alla killar tyckte säkert att vi var idioter, men de andra 20-30% gillade va vi gjorde. Det var en hel del som flirtade tillbaka trotts att jag inte ens flirtade med dem, det var bara så de uppfattade det.

Vi gjorde lite undersökningar så som mattekunskapen på krogen. Om man frågar ett gång tjejer vad 7*7 är så får man i över 50% av gångerna fel svar! Spännande…. Men det roligaste med det hela är att jag och steffe som var nyktra inte heller lyckades reda ut mattetalet ^^ Vi stod och tittade på varandra och funderade en hel del (typ 6sekunder)… Det var ungefär såhär,

Jag- hade tjejen som svarade 49 rätt? Vad blir det egentligen?

Stefan- Njrae, vet inte. Jag är kan fan inte multiplikationstabellen

Jag- Inte jag heller… Humm.. ^^

Stefan- Men det är ju bara att ta bort 21 från 100.

Jag- Vad blir det då? (kände mig grymt dum just då!)

Stefan-Emm, nej! 21 från 70. 49 blir det!

Jag- Då hade ju tjejen där borta rätt!

Och så fortsatte kvällen. Vi var som två blondiner på jakt efter ett gott skratta (bli gärna sur över liknelsen). En till rolig sak man kan göra på krogen är att gå fram till damer/herrar och säga,

”Ursäkta mig, men jag och mina vänner har typ slagit vad, eller inte slagit vad, utan mer gissat. Vi har gissat på vad du heter, och jag gissade på Lisa, Vad gissade du på ……. ? (… är din vän som är med i lekens namn)”

Sen får man bara se om någon gissar rätt. Hitintills har jag inte prickat in något bättre än just Lisa på en tjej som hette Lisa-Marianne.. Det tjejerna svarar oftast något kort tillbaka, men du har ett utmärkt läge att prata vidare på. Det händer även att de frågar hur ofta vi brukar gissa rätt. Jag svara alltid ”Aldrig” och det ger ofta skratt🙂

Händer det dock att man gissar rätt, ja då är det toppen! De börjar fråga ”Hur visste du det?” och se lite förvånade/impade ut.

Det vinns så mycket roliga saker man kan göra på krogen som nykter och bara man ”kommer ur sitt huvud” som Stefan säger så blir det alltid en bra kväll även som nykter!

Nu är det sova! Och imorgon frulle-bulle-buffe🙂 Längtar redan.

Kommentera

