04.51 Sömn?

by

Okej, innan jag lägger mig måste jag berätta att jag faktiskt är lite Norsk. Min mamma är norsk-import🙂

Så även om jag är född i Sverige så är jag ändå lite Norsk.

Det gör ju att Alexander Rybaks vinnst i Eurovision song contest gör mig lite glad. Speciellt när han vinner den 16 maj! Dagen innan Norges nationaldag som redan är en dag som firas så extremt bra! Vilken folkfest det måste ha varit för Norskarna i helgen.

Tycker jag om låten då?
Ja det gör jag, lite udda, men den sätter sig på huvudet fort! Lite för fort så jag är säker på att jag kommer hata den lääänge då Rix fm och liknande tenderar att spela dessa ”Hits” på tok för ofta och för länge så det blir tjatigt.

Just nu så finns väl vinst låten med i 1000 olika bloggar och alla har väl hört den? Så jag skippar det, och lägger upp en remix på låten istället. Helt okej mix, den är gjord av en 19årig Norsk från Bergen och publicerades på Tuben redan i April.

Det bästa med det hela är att om du gillar den så har Dj Westcore lagt ut låten förnedladdning som mp3 helt gratis! Bara klicka här så kommer du till sidan du kan hämta den. Om det egentligen är tillåtet av honom att publicera låten på webben såhär vet jag ej, men det är en möjlighet för alla er som vill ha Fairytale låten utan att köpa den. Freebees är väl alltid roligt, även om det är en house/trance/hardstyle mix.

DJ Westcore – Remix of [Alexander Rybak – Fairytale]

Lite onödigt vetande är att jag och sminktjejerna satt och tittade på Eurovision song contest i lördags och direkt när han vann så sa jag  att det måste ju finnas massa remixer på den redan, eftersom vi skulle ut sen så antog jag att vi skulle plågas lite av låten.. Och den spelades massor gånger under kvällen.

Eftersom Youtube inte fungerade på hotellet så spelade jag från iTunes istället. Jag satte på ”Im Yours” och då fick jag pisk av den ena sminktjejen. Hon klagade på hur gammal och uttjatad den låten var… men hallå?! Im yours är ju så gammal att den har blivit kult! Kanske inte kult, men den är ändå 4 år gammal..

Så jag frågade tjejen vad hon tyckte om Guru Josh Project – Infinity och den diggade hon! USCH! Där har vi en låt som är uttjatad om något! Den var en hit, den var bra… Men va fort den försvann. Alla älskade den, och på bara några månader så hatade alla den.. Förutom de som inte kan något om musik då😉 (Sminktjejen, jag gillar dig… Men inte din musiksmak!)

Och hur roligt är det inte då att just Alexander Rybak har gjort en version av im yours?!

Alexander Rybak – I’m Yours

Etiketter: , , , , , ,

Kommentera

