11.23 Reklam

by

Bra reklam är något jag ofta skriver om, nu ska jag klaga på dålig reklam och tipsa om bra..

Ni har väl alla sett Telenors reklam om allemansrätten och att de börjar bygga deras 4G nätverk som ger alla i sverige teckning och mobilt surf i upp till 150mbit/s… KASS!

För på sättet de marknadsför det upplever kunderna det som en revolution. Som att de är banbrytande.. Det är väl iofs inte kasst att få kunderna att tro det, men så är det icke! Telia har sagt till mig att deras 4G nät ska vara klart 2010 och de nyheterna släppte telia 2008 när det blev klart att alla svenska operatörer får tillgång till de radiofrekvenser som 4G avnänder. Först nu så kommer då Telenor ut med en stor reklamkampanj om 4G, och deras nät lär inte vara färdigt före 2011 alltså senare än Telia… Men men, nog om det.

Här har vi iallfall en bra 4G reklam! Måhända att det går lite fort, men den är anpassad för USA där de hänger med på engelskan lite bättre.

What’s Happening

4G nätverket sägs klara upp emot 1000mbit/s i framtiden och det är coolt! Men till att börja med så är det 150mbit/s i stan och runt 80mbit/s i småstäder/skogen. Vilket fortfarande är brutalt mycket mer än dagens fasta adsl uppkopplingar klarar av. Och för er som inte riktigt begriper vad 1000mbit/s är så gör vi en liknelse. I 1000mbit/s tar det 5 sekunder att ta hem en xvid film från Piratebay och långsamma 34 sekunder att ladda hem en DVD film. En vanligt mp3 album tar 0,5 sekunder och alla säsonger av Simpsons på 60GB tar knappt 8 minuter! SINNESSJUKT!

Etiketter: , , , , , , , , , , , , , ,

6 svar to “11.23 Reklam”

  1. emelie Says:

    hejsan! visst du har säkert rätt de där med dior & chanel men jag gillar verkligen face sthlms smink det är väldigt bra smink. Varje grej kostar runt 200 kr om inte mer, så jag tycker inte det är nått skit smink & då skulle de inte kosta runt 200 kr heller, eftersom många tycker t.o.m att 80 kr är dyrt lixom. Men visst det störta skälet till att de tycker att jag sminkar mig bra är ju för att jag är duktig men jag ville göra lite reklam för Face sthlm där😉 hade bra!

  2. Emmee Says:

    sv: haha a nästan!😀

  3. Isabell Says:

    Sv: det är en konstsims tävling 13-14 juni i jönköping och sen senare i år är det en tävling upp i sthlm vet inte var ännu.. Men nu vet du var vi finns om du vill ta foton, hojta till om du undrar något mer🙂

  4. e Says:

    Hells yea! Jag har Sprint I min telefon🙂

  5. Sonja Says:

    allt är ju marknadsföring och isf är telenor bättre i sin marknadsföring!
    åså är folk mer redo för 4g nu.

    förra året var ju folk knappt redo för 3g.

  6. Jre Says:

    http://www.e24.se/branscher/ittelekom/artikel_1336507.e24

Kommentera

