17.28 Glass!

by

Trotts min lätt anorektiska syn på mat såhär på sommarn när jag kämpar för att få fram magrutorna så måste det ätas lite glass ändå. Och ska man äta glass så ska det då vara gott! (eller kcal snålt ^^ en Twister har 70kcal, som 1,5dl grön mjöl)

Vi valde iallfall en glassbar nere på stan, den som pojkarna som hyr källaren i lokalen vi bor i driver. Minns inte namnet, men kollar upp det till imorgon🙂

VILKA JÄVLA GLASSBERG DE HAR!

Det är smått galet va me glass och vilka roliga smaker de har. Egentligen skulle jag vilja lista alla, men minns dem inte och det skulle bli en lång lista. Kör med lite bilder istället.

ND3_2481ND3_2483ND3_2485ND3_2480

Smaskens!

Jag tog en kula Daim och en Cappucino!

Och här lägger jag in ett litet fototips!

Ska du fotografera Mat, produkter eller andra stilla föremål så är det snyggt att välja ett så lågt bländarvärde som möjligt och så mycket zoom som möjligt. Då får man ett kortare skärpedjup (mer sudd i bakgrunden och förgrunden) vilket passar sig ypperligt i de flesta fallen

Kamerans P läge (Autoinställning)

f16 | 1/250

ND3_2488

Kamerans P läge,
med justering för lägre bländare och då automatiskt snabbare slutartid

f4,8 | 1/3000

ND3_2489

Som ni ser får bild nr:2 ett kortare skärpedjup vilket ger en trevligare bild med mer fokus på huvudmotivet. En lite renare och trevligare bild helt enkelt. Ett bra tipps ni måste prova på!

Etiketter: , , , ,

Ett svar to “17.28 Glass!”

  1. Lari Says:

    Jag fotar i stort sett enbart med korta skärpedjup.. men jag är ju en macrobög med..=)

    Kika gärna lite på mina senaste bilder.. skulle vara skoj att höra vad du tyckte.. http://www.designadinblogg.se/2009/june/bland-blommor-bin-version-2.html

Kommentera

