14.58 Nya skrivaren

by

Det kommer in nya skrivare i studion hela tiden. 

Vårt senaste tillskott är den här jätten! Det är en fyrfärgslaserskrivare som är snabb, riktigt snabb! Den ska vi printa ut reklamflyers och affischer med. För att ha koll på alla skrivare så får alla skrivare ett namn i vår skrivarserver. 

T.ex så heter fotoskrivarna 1 & 2, den svartvita lasern heter Dokumentskrivare och den ”lilla” Canon lasern soms står på bordet heter Reklamskrivare (fast den borde få nytt namn nu)…

Den nya stora fick ett mycket fint namn. Den heter ”Tjock Steffe” 

Det är nämligen så att vi kallar Stefan för Tjock Steffe internt. 

När jag höll på att installera skrivaren i servern så skulle jag göra lite testutskrifter så jag skrev lite snabbt ihop en sida.

”Hejsan!

Det är jag som är Tjock Steffe!

Jag kan tillhandahålla er med professionella utskrifter i en otrolig hastighet!

Sen kan jag även spela lite spel med er. Mitt favoritspel är ”Leta efter trasslat papper” men jag klarar även av många fler spel så som ”Fyll på toners”, ”Slå på mig”, ”Felhantering” och många många fler!

Så var inte rädd, kom och lek med mig!

Mvh Din kära skrivare, Tjock Steffe!”

Sen när Stefan sen kom in i studion och såg vad jag hade gjort så började även han småfnissa lite så som jag gjorde när jag skrev det ^^

 

Dock så lyckades jag inte skriva ut det, massa strul med trasslande papper och annat gjorde att jag lyckades få upp ett felmedelande som kräver en servicekille för att få bort… Det är nästan lite galet vad krånglig skrivare det här är! 

Ps. Imorgon eller i övermorgon kommer våran nya fotoskrivare… Den klarar fotoutskrifter i A2+! Sjukt stora bilder🙂 Det gillar jag…

Ett svar to “14.58 Nya skrivaren”

  1. Krister Johansson Says:

    HAHA, det är så skönt att inte jobba som skrivartekniker längre😛 GLHL!

Kommentera

