19.25 Lördagmys

by

Trevlig lördag har det varit änsålänge. Extremt lång lördag har det varit med!

Igår eftermiddag/kväll åkte vi (Jag, Anna & Bessie) ner till Gnosjö för att besöka vår vän Carro! Vi badade och passade även på att svänga förbi Annas mamma.

Inget fancy eller skoj att berätta för er, utan bara lite ”quality time” med dem.

Inatt så sov jag på en soffa! Spännande va?! Kunde knappt sova utan jag vaknade lite hela tiden så när det var dax att stiga upp 9:00 så var jag redan vaken. Endast sovit någon timme och inte speciellt sammanhängande under natten, men lika glad var jag ändå!

Började dagen med att åka till Vrigstad för att gå på marknad och fika/äta mat hos Annas-brors-flickväns-familj.

På vägen hem igenom de småländska skogarna slog mätaren på vår bil till och passerade 1000km Och även om det var nära att jag missade så lyckades jag med hjälp av en tvärnit få stopp på bilen innan den slog över till 1001. Alla fina jämna tal på bilen måste dokumenteras😛

IMG_0097

Synd att inte klockan var exakt 10:00 och att det var 10°c ute🙂

Så efter all marknad for vi upp till Jönköping där vi nästan fick stressa lite för att hinna med ett bröllop vi ville gå på. En av Annas fd. arbetskamrater gifte sig och Anna hade lovat att komma, men jag följde mest med för att jag ville ”Öva” på bröllop då någon väldigt nära mig gifter sig om mindre än en månad. (TBC…)

IMG_0098IMG_0103IMG_0104

Nu är är det lördagskvälls förberedelser på g! Jag sitter Naken (ursäkta min ärlighet) i köket och lyssnar på när Anna springer runt (hon är med naken) i lägenheten och fixar sminket, håret och allt annat som står på en tjejs ”Innan-jag-går-ut” lista. Nepp, nu ska jag ta tag i min egen lilla lista

  • Se till att du har kläder på dig
  • Se till att du luktar gott
  • Se till att kvällens dryck är kyld
  • Se till att din madam är klar
  • ÅK

Kommentera

