22.12 Kamera/Belysningsstativ

by

Vad kan man göra med ett väldigt högt stativ?

IMG_0119IMG_0120

Man kan hissa upp en Nikon D3 som är kopplad till en dator via usb så bilderna kommer ner på marken direkt.

Ett tipps till alla Nikon användare, Camera Control PRO 2 är ett tokbra program! Du kopplar en usb kabel till kameran och så kan du styra alla kamerans funktioner från datorn. Har du som jag Live View på kameran så får du t.om upp kameran bild i en live ström, som en filmkamera typ.

IMG_0118

Och hur blir bilderna då? Det går verkligen att hitta lire roliga vinkar med det här stativet. Dock så befarar jag att mörker inte är en optimal plats för fotografering, då det vinglar på rätt bra 4-5 meter upp i luften.

Men det är ju bara att höja ISOn och hoppas på det bästa🙂

Här är mina bilder från idag,

utsikt

taket_2

taket

Img0034

Img0032

Tur att jag klippte mig idag! Inte klippt mig sedan midsommar så det var dax🙂

Och ett kort på lilla söta bilen med!🙂 Den ser verkligen liten ut, dock så skulle jag inte påstå att en Audi A4 är så mycket större.. Den är någonting mellan en Golf och en A4.

bilen

ALLA BILDER ÄR KLICKBARA

Kommentera

