23.44 Matlagning

by

Ibland… Ibland händer det… Det händer ibland att jag blir sugen… Sugen på att laga mat! Helt sjukt galet ju, för jag är killen som alltid äter ute. Det kanske är just därför jag ibland känner för att laga mat? Just för att jag kan och får lust, inte för att jag måste. Det är ju lite som att ha en städerska hemma som städade allt. Då kunde det säkert vara kul att dammsuga någon gång för att testa på hur det var?! 😀

Idag var en sådan dag då jag fick ett ryck och ville (dammsuga) laga mat!

Det fick efter mycket argumentationer under promenaden mellan gångarna på ICA Maxi så lyckades jag och Anna enas om mat.

Inköpslistan såg ut ungefär såhär:

-Morötter
-Paprika
-Tomat
-Sockerärtor
-Fläskfilé
-Klyftpotatis
-Zatsiki
-Jensens Favoritsås
-2,5dl Grädde (så lätt som möjligt)

Sen köpte vi massa annat med, men det här använde vi till måltiden iallfall.

Hacka, steka, blanda, fixa, trixa & vips! En måltid 🙂

IMG_0303

IMG_0304

IMG_0310

IMG_0311

En kock kanske inte skulle varit stolt över varken utseendet/uppläggningen av maten, men jag är ju ingen kock. Jag lyckades t.o.m överaska mig själv med maten, trodde inte att jag kunde göra något så gott 🙂

Etiketter: , , , , , , , , , , , ,

4 svar to “23.44 Matlagning”

  1. Anonym Says:

    Va? Kan man gå och köpa jensens favoritsås bara sådär?
    Hos dom eller på ica maxi??

  2. kokos Says:

    helvete vad sås du har grabben:D

    gött att bloggen e igång igen:D

  3. iphone accessoire Says:

    Vous avez oublié un point important. Les fautes d’orthographe, les
    erreurs de syntaxes, les conversations alambiquées et, bien pires, les fautes
    de copie sont des défauts rédhibitoires. Toutes choses dont sont truffés vos textes.
    Pensez à bien relire voire même à faire relire chaque billet par quelques personnes
    de votre environnement avant sa publication. En général, un site web qui
    présente ces défauts ne me constate pas revenir.
    Bon courage.

Lämna en kommentar